17.5.2014

olen 1kk ikäinen


Nukun yöt joko äitiyspakkauslaatikossa tai isän ja äidin vieressä.
Nukun vain yhdet päiväunet.
Pisin yhtenäinen uni yöllä on ollut 5 tuntia.
Nukahdan helpoiten yöunille tissille.
Vanhemmat yrittävät laittaa minua yöunille klo 21 aikoihin, mutta nukahdan pääasiassa vasta puolistaöin.
Päikkärit nukahdan lähes ainoastaan liikkeeseen eli vaunuihin tai autoon (tai sitten tissille).


Painan 3516g (3120g). 
Jouduin taas aloittamaan korvikeen syönnin, sillä painoni ei ole noussut riittävästi pelkällä äidinmaidolla.
Olen aloittanut D-vitamiinin syönnin.
Joudun syömään mallasuutetta, jotta vatsani toimisi.
Minulle kelpaa ainoastaan luonnonkumitutti.


Jos olen hermostunut laitan molemmat nyrkkini suuhuni.
Äiti laulaa minulle joka ilta Sininen Uni- kappaleen unilauluksi.
Käytän sekä Liberon että Pampersin vaippoja.
Osaan katsoa silmiin.
Hymyilin ensi kertaa 13.5.
Silmieni oma väri rupeaa hahmottumaan. Niistä taitaa tulla samanväriset kuin isälläni.


Tykkään kylpeä.
Tykkään matkustaa autolla. 
Tykkään olla sylissä mahallani.
Inhoan hoitopöydällä olemista.


Ilmoittauduin elokuussa alkavaan vauvauintiin.
Napatynkä lähti yhden viikon iässä.
Minulla on suloiset hymykuopat.
Harjoittelen päivittäin niskan vahvistamista vatsallani maaten tai sylissä.
Isäni etsii minulle jo sopivaa padel-mailaa.

Kuvat ottanut Alice Pittacolo, kun tyttäremme oli 8 päivän ikäinen.
KUVAT: Alice Pittacolo

2 kommenttia:

  1. Voi kuinka pieni teillä vielä on. Muistan kun meidän vauva kasvoi todella nopeasti (äidin mielestä liian nopeasti) ja oli jo kuukauden iässä reilu 1,5kg isompi kuin syntyessään ja 50cm vaatteet oli vajaan 2 viikon iässä jo pieniä.

    Ihania kuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vauvat taitaa kaikkien äitien mielestä kasvaa liian nopeasti. Meidänkin vauva on mielestäni kasvanut hirmuisesti 1. kuukauden aikana. Vauva on kyllä yllättävän pieni, kun me vanhemmat ei kuitenkaan olla mitään pienemmästä päästä.

      Lisää Alicen ottamia kuvia tulee varmasti vielä näkymään blogissa.

      Poista